Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Lotteritillstånd

Behöver din förening en extra inkomstkälla? Här finns all information ni behöver om lotterier.

Steg för steg

  1. Föreningens styrelse tar beslut om lotteri i din förening. 
  2. Föreningens styrelse utser en lotteriföreståndare.
  3. Val av lotteri - tillfälligt eller treårigt.
  4. Hämta ansökningsblanketter för lotteritillstånd.
  5. Skicka in handlingarna.

Ansökan om lotteritillstånd

Handlingar lämnas tillsammans med föreningens ansökan:

  • Föreningens stadgar.
  • Verksamhetsberättelse för det senaste avslutade verksamhetsåret.
  • Protokoll från styrelsemötet med beslut om lotteriet.

Lotteritillstånd - blankett för ansökan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Avgifter

Tillfälligt lotteritillstånd. Lotteritillståndet är giltigt i tre månader. Avgift: 400 kronor.

Treårigt lotteritillstånd. Lotteritillståndet är giltigt i tre år. Avgift: 400 kronor.

Redovisning av lotteriet

Lotteriföreståndarens uppgift är bland annat att redovisa lotteriet för en kontrollant som är utsedd av kommunen.

Redovisning ska ske inom två månader efter avslutat lotteri.

Redovisning av lotteri - blankett Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Ansökan skickas till

Falu Kommun
Kultur- och fritidsförvaltningen
791 83 Falun

Sidan uppdaterad 2019-04-08