Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Kontaktcenter

Med vårt kontaktcenter är det enkelt för dig att komma i kontakt med Falu kommun. Du vänder dig alltid till samma ställe och behöver inte hålla reda på olika telefontider eller vem som gör vad.

Genom att hantera kontakter på ett ställe kan vi ge dig bättre service. Vi stärker kommunens värderingar om att vara ”Till nytta för Faluborna” och ”Enkla att samarbeta med”.

Kontakta kommunen

Frågor och svar om att kontakta kommunen

  • Kan jag ställa flera olika frågor under ett och samma samtal?

    Ja, du kan kontakta oss med hur många frågor och ärenden som helst.
  • Hur kan kontaktcenter svara på alla frågor?

    Dels är våra medarbetare grundligt utbildade, dels har de tillgång till information i kommunens olika verksamhetssystem.
  • Hur gör jag om jag vill komma i kontakt med den handläggare jag alltid haft?

    Du ringer oss på kontaktcenter. Om vi inte kan hjälpa dig ser vi till att din handläggare eller annan lämplig person kontaktar dig.
  • Jag föredrar att besöka kommunen, kan jag fortfarande göra det?

    Ja, det kan du. Vi på kontaktcenter tar emot dig i Egnellska huset, Myntgatan 45 i Falun där vi har en besökslokal.
  • Vilka språk hanterar kontaktcenter?

    Kontaktcenter är bemannat med personer som alla pratar svenska och engelska.
  • Jag hittar inga kontaktuppgifter på falun.se, vad ska jag göra?

    Ring eller mejla kontaktcenter så hjälper vi dig. 023-830 00, kontaktcenter@falun.se.Vissa verksamheter har kontaktuppgifter kvar på sina respektive webbsidor, du hittar dem längst upp till höger i menyn.
Sidan uppdaterad 2018-12-13