Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Denna nyhet är äldre än 6 månader och kanske inaktuell. Eventuella länkar kan vara trasiga.

Publicerad

Sandra Chapman, Jessica Yakoub, Kristina Knutsson Sjölund, Veronica Matts utanför sin nya lokal.

Sandra Chapman, Jessica Yakoub, Kristina Knutsson Sjölund och Veronica Matts är några av medarbetarna på kontaktcenter, som nu flyttar in i nya lokaler vid Stora torget.

Kontaktcenter flyttar in i Stadshuset

Falu kommun flyttar kontaktcenters front office till Stadshusets entréplan vid Stora torget, Slaggatan 3 D. Premiärdagen är redan nu på måndag – den 8 juni.

– Det känns väldigt bra att få flytta till lokaler i ett centralt läge. Nyetableringen kommer att ge oss många nya möjligheter, och framförallt kommer vi närmare Faluborna. Jag tror vi kommer att få betydligt fler besök nu, än när vi fanns i Egnellska huset, säger enhetschef Kristina Knutsson Sjölund.

Tidigare fanns Kopparstadens Bobutik i den lokal, där nu kontaktcenter kommer att ha sitt front office. Arbetet med att göra om och inreda lokalen har pågått in i det sista.

– Turerna har varit många, men nu är vi äntligen här i nya och fina lokaler. Jag är jättenöjd med lokalens utformning och vi ska göra allt vi kan för att ge bästa möjliga service till Faluborna, säger Kristina Knutsson Sjölund.

Socialförvaltningens reception flyttar in

Nytt är också att Kontaktcenter även kommer även att inrymma socialförvaltningens tidigare reception.

– Till att börja med kommer vi att ta hand om de som har bokade besök till socialförvaltningen. Längre fram ska de kunna checka in själva, säger Kristina Knutsson Sjölund.

Det är också en utmaning i sig att öppna upp front office under Coronavirusets framfart. Öppningen sker därför med vissa restriktioner.

– Vi kommer inte att kunna släppa in hur mycket folk som helst i lokalen, och personal från Frivilliga resursgruppen kommer att hjälpa oss med den saken. Det kan hända att man tvingas vänta utanför lokalen på sin tur, säger Kristina Knutsson Sjölund.

Kommunvägledare hjälper till

Precis som tidigare finns det kommunvägledare på kontakcenter som hjälper besökarna rätt med de ärenden de har med sig.

På kontaktcenter får besökare vägledning i frågor och ärenden till kommunen.

– Genom att hantera kontakter på ett ställe kan vi ge Faluborna en bättre service. Det ska vara enkelt att komma i kontakt med oss på kommunen, säger Kristina Knutsson Sjölund.



Sidan uppdaterad 2020-06-04