För att bli utförare av hemtjänst
Kundval tillämpas inom hemtjänsten i Falu kommun.
Företag och organisationer som vill utföra hemtjänst och ledsagning, enligt Lagen om valfrihetssystem, kan ansöka om godkännande hos Falu kommun. Utföraren måste uppfylla de krav omvårdnadsnämnden har fastställt för valfrihetssystem inom hemtjänst och ledsagning.
Ansökan för utförare av hemtjänst och ledsagning
I kommunens Självservice hittar du den kravspecifikation som informerar om hur ni går till väga och de ansökningsblanketter ni behöver.
Observera! Läs Kravspecifikationen noga!
I Kravspecifikationen beskriver vi alla krav för att bli godkänd utförare, där står vilka ansökningsblanketter ni ska fylla i och vilka handlingar ni ska bifoga:
På Självservice finns:
- Kravspecifikation LOV
- Ansökan om att bli utförare, basinformation, kvalitetssystem
- Ersättning till utförare
- Ekonomiska riktlinjer och rutiner
- Handlingsplan för att förebygga och behandla nutritionsproblem i ordinärt boende
- Nyckelkodsområden
- Omvårdnadsnämndens kvalitetskriterier Hemtjänst och ledsagning
- Omvårdnadsnämndens verksamhetsplan
- Prislista IT-utrustning
- Rutin för avvikelsehantering inom omvårdnadsförvaltningens verksamhetsområde
- Rutin för hantering av lex Sarah.
- Rutin för kvalitetsuppföljning av intern och extern verksamhet
- Standardiserad uppföljningsplan för privata utförare
- Rutin för social genomförandedokumentation
- Rutin för begäran om utdrag ur belastningsregistret
Sidan uppdaterad 2024-08-14